Két kicsiről és egy babáról hétköznapokról és ünnepekről, kérdésekről és válaszokról
RSS

2010. október 2., szombat

beszélni vagy nem beszélni...

Minek tanuljon meg Luca beszélni, ha a folyamatosan vele lévő szülő mindent megért? Semmi motiváció nincs, MERT...
...tudom, és én hülye mutatom is,hogy az aktuális NEM, azt jelenti, hogy nem jön fel a nadrág, nem akar többet enni, nem kér inni, nem mesét akar hallgatni, hanem főzni akar a kiskonyhában egy kakaót :-), nem harisnyát venne fel ruhával, hanem nadrágot, most még nem tud elaludni, mert kakilnia kell és stb.
Párszor már megtettem, hogy én ezt egyáltalán nem értem, tessék nekem elmondani, de nem vagyok elég kitartó. Közben ha utánzós kedve van, bármit kimond utánunk. Emlékszem, hogy az öcsém ovis korában logopédushoz járt, mert nem ment a L és a R hang. Na, a mi lányunk gyönyörűen ejti a nyelvdolgoztatást igénylő L-t, úgyhogy forog az a nyelv, ha forgatja. Az IGEN helyett annyit mond, hogy HM. Közben ha visszakérdezek, simán mondja, hogy IDEN. Zalán neve: HATYA. Magától miért nemmondja ?
Mindegy. Őt sem erőltetjük, majd ha rákap az ízére, beszélni fog. Ha előbb nem, akkor majd oviban.

1 megjegyzés:

Trixi írta...

:-)
Aranyos! Ugyanebben a cipőben járunk. Marci 26 hónapos, mindent megért, de használt szókincse erre terjed ki:
apa, anya, le, rá, Á (át a papáékhoz), E (elromlott, eltűnt, elbújt,) NEM (ezt igen határozottan tudja mondani), autó/ajtó ezt keverve, NNA (ha készen van valamivel, evvel nyomatékosít) éé (én), gyóó (jó), edz (ez, az) és evvel zártuk is a sort. Ennyi amit használ, de mi mindent megértünk :-) és nekünk sincs kitartásunk játszani a hülyét. :-)
Kitartás! Nővérem lánya 3 éves volt mikor először megszólalt (addig csak mutogatott), de azóta, 6 éve (sajnos :-) ) be nem áll a szája.