Két kicsiről és egy babáról hétköznapokról és ünnepekről, kérdésekről és válaszokról
RSS

2010. november 1., hétfő

KKK = kora este, kórház, kiabálás...

Zete megint lázasan (38,8) ébredt délután. Először hívtam a gyerekosztályt, hogy ilyenkor nekünk mennünk kéne vizeletvizsgálatra, de mégis így hétvégén mit csináljunk. Válasz: a főorvos kedden lesz, addig csillapítsuk a lázát.
????????????????????????????????????????
És ha vesemedence gyulladása van???????? (Mivel nagyon folyik az orra, és fátyolos a légzése, tudtam, hogy nem a veséje okozza a lázat, hanem valami felső légúti fertőzés, de attól még felháborodtam.......)
Ekkor felhívtam az ügyeletet, hogy mi a helyzet, és hogy nekünk most vizeletvizsgálatot kell csinálni, mit tegyünk. Válasz: tudják ők, hogy mit kell csinálni, de mivel nincs mikroszkóp, csak a gyerekosztályon, ők adnak egy beutalót a kórházba, vigyük oda a gyereket, és így inkább meg sem vizsgálják Zetét, hogy ne zaklassák ők is, a kórházban majd ezt is elintézik.(Ezt a döntést később a kórházban nem díjazták.)
Elmentünk beutalóért, át a gyerekosztályra. Onnan átküldtek a szomszéd folyosóra, a Sürgősségi Gyermek Ambulanciára, ami ZÁRVA VOLT. Nénikeresés, kulcskérés, bejutás. Aztán jöttek értünk a gyerekosztályról, hogy inkább menjünk arrafelé a vizsgálóba.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Itt egy kb. velem egyidős dr.nő vizsgálta Zetét, velem meg mocskos stílusban beszélt, amit egy ideig egyébként tűrök, de most pár perc után motyogott valami olyat, hogy "Bocsánat! Fáradt vagyok...", innentől már nem volt semmi baja. (Pl. azzal indítottam, hogy Zete lázas, és itt van a 3 korábbi ambuláns lap visszafelé az időben, köztük a nem túl régi előző lázas betegségkor készített főorvosi papír. Erre ő: szóban akarta hallani. B.....m....!!!!!!!!! Más orvos meg a papírokat kéri, mert tisztában vannak vele, hogy nem végeztem orvosit, de tudja mit, Zete vizsgálatairól, a veséjéről már lassan latinul is beszélgethetünk. Sajnos olyan sokszor hallottam.)
Szóval megvizsgálta alaposan, diagnózis: hörghurut, de még meg kell kérdeznie az ügyeletvezetőt, hogy bent maradjunk-e éjszakára. Ha ez kérdés, akkor én megmondom: NEM! Zalán rendszeres hörghurutja után tudjuk, hogy gyógyszerrel otthon tök jól kezelhető, nem kéne mást is összeszednünk bent. (Nem mintha itthon nem lenne mindenki beteg.)
"Raktak fel vizeletgyűjtő zacskót?" - "Igen."
"Lemosták előtte a területet?"-  "Popsitörlővel letöröltük."
Csúnya nézés ránk: "Akkor egy alapos lemosás után teszünk fel másikat" (Zete orvosának, az 50 éves főorvosnak a múltkor nem voltak ilyen kötekedő kérdései, és alapos lemosás nélkül is baromira látta, hogy tiszta a vizelet... Ez a nő tutira kipécézett magának, ami (meglepő módon) ott nem zavart. Most már zavar.)
"Anyuka fel lehet öltöztetni a gyereket, én meg beszélek az ügyeletvezetővel." Éppen végeztem, mire jött a főorvosnő, hogy megvizsgálná Zetét vetkőztessem le.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rendben.Aztán öltöztessem fel. Az eddig mosolygós, dr.nőket elbűvölő Zete itt kezdett nem mosolyogni. Vizsgálat után vérvétel, pisire-várás. Nincs pisi, nincs laboreredmény, nincs pisi, van labor részeredmény, van pisi, van laboreredmény.
Labor szerint a fertőzés vírusos, úgyhogy hörgőtágító, köptető, fulladás elleni kúp éjszakára OTTHON; vizelet tiszta, úgyhogy a lázat nem a vese okozza.
Főorvosnőt kérdeztem, hogy lehetséges-e, hogy Zete ugyanúgy hamar belázasodik 1-1 fertőzéstől, ahogy Zalán. "Igen."         Jaj."Akkor ez nekünk nagyon sok vizeletvizsgálatot jelent...."  Erre kaptam 2 nagy mosolyt a 2 orvostól. Hát, mi nem örültünk ennyire.
Zoli ma bukott ki, hogy "Persze, ugyanolyan élet...........!!!!!!!!!!!!!!"

Ezek után (kb. 2-2,5 óra) hazaérünk, ahol az üvöltő, levegőt alig vevő Zalán és ideges anyám fogad, mert nem bírnak egymással. Zalán nem hajlandó a maminak szót fogadni, ezért én vagyok a hibás (anyám szerint), mert elrontottam a gyereket azzal, hogy pici korától megbeszéltük a dolgainkat, Zalán beleszólhatott a vele kapcsolatos történésekbe (sajnos ezt egyre kevésbé, néha egyáltalán nem vagyok képes tartani, túl sok felé, túl sok mindent kell csinálni), és most ezt veszik anyámék annak, hogy Zalán akar irányítani. "Pedig a papának mindent elsőre megtesz"- mondja anya, mire jelzem, hogy hát ez a mi gyerekkorunkban pont így volt. Anyának kb. negyedszerre, de apának elsőre csináltunk mindent. Nem biztos, hogy Zalán a hibás. Sőt tudom, hogy most nem ő volt, de anya is fáradt volt, nem volt a híres birkatürelme, ettől pedig még idegesebb lett, hogy nem tud olyan nyugodt lenni a gyerekekkel, amilyen szokott. Klasszul bepörögtek búgócsigaként...
Én meg nem vagyok hajlandó mindenkinek megfelelni!!!! És úgy nevelem a gyerekemet, ahogy jónak tartom!!!! És megbeszélem vele az őt érintő dolgokat!!!! Most már csak azért is!!!!!

0 megjegyzés: